Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Το χαρταετό στο χέρι μου κρατώ και μαζί του περήφανα πετώ.!!!( Σύνδεση με τα βήματα για τη ζωή).


Ημέρα χαρταετού σήμερα στο νηπιαγωγείο μας. 
Από χθες που κάναμε στα Βήματα για τη ζωή " Το μάθημα   ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ  μιλήσαμε και για τον χαρταετό που πετάει περήφανα στον ουρανό, οπότε κάναμε μία σύνδεση με το μάθημα.



Μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να πετάμε το χαρταετό και τους κινδύνους που υπάρχουν όταν δεν προσέχουμε.
Είδαμε στο internet εικόνες χαρταετών και είπαμε την ιστορία του χαρταετού

Πώς  ξεκίνησε η κατασκευή του χαρταετού;
Πηγαίνουμε πίσω στο 1000 π.Χ., στην Κίνα. Η κατασκευή του ξεκίνησε από εκεί – ο πρώτος χαρταετός ήταν φτιαγμένος από μετάξι και μπαμπού με τη μορφή δράκου, ιερό σύμβολο των Κινέζων, σχεδιασμένος από τους Κινέζους φιλόσοφους Mozi και Luban. Από την Κίνα πέρασε σε άλλες χώρες, στην Κορέα, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και έφτασε στην Ιαπωνία. Από την Ιαπωνία έφτασε στη μεσαιωνική Ευρώπη στα τέλη του 13ου αιώνα από τον Μάρκο Πόλο και σιγά σιγά μαθεύτηκε από χώρα σε χώρα.
Διαβάσαμε το ποίημα της Ρένας  Καρθαίου "Χαρταετοί στον ουρανό" και το ζωγραφίσαμε:















 Κάναμε μία ομαδική εργασία : "Πετάμε τους χαρταετούς μας και αυτοί πετάνε περήφανα στον ουρανό".
Βάψαμε με οδοντόβουρτσα άσπρο χαρτί του μέτρου..

 Κάναμε χαρταετούς με χαρτοδιπλωτική.

 Τους ζωγραφίσαμε...
 Τους είχα βγάλει φωτογραφίες που τις κολλήσαμε και ο καθένας κρατάει τον χαρταετό του που περήφανα πετάει ψηλά!







 Κάναμε και τους ατομικούς μας χαρταετούς. Χαρταετοί σε χωνάκι που δε θυμάμαι πού τους είδα για να το αναφέρω:






ΚΑΛΑ  ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ!!!
Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

Τα Βήματα για τη ζωή Μάθημα 27ο Περήφανος σαν... ΠΑΓΟΝΙ !!!


Το σημερινό μας μάθημα στα "Βήματα για τη Ζωή"είναι:Περήφανος.
Όπως λέει το βιβλίο: "Αισθανόμαστε περήφανοι για τον εαυτό μας όταν πιστεύουμε ότι κατορθώσαμε κάτι σημαντικό.Μπορούμε να αισθανόμαστε περήφανοι και για κάποιον άλλον όταν έχει καταφέρει κάτι σημαντικό."
Οι γλωσσικές έννοιες που θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε είναι:Περήφανος,Κατορθώνω.
Το πρωί λοιπόν τα παιδιά με την κυρία Σοφία είδαν τις αντίστοιχες εικόνες από το υλικό του βιβλίου και συζήτησαν σχετικά. 

Δεν ξεχνάμε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας (και όχι μόνο ) να λέμε στα παιδιά για ποιο λόγο είμαστε περήφανοι γι' αυτά. 
(Επειδή γράφουν το όνομά τους, επειδή βοηθούν τους συμμαθητές τους,επειδή ζωγαφίζουν ωραία, επειδή τηρούν τους κανόνες της τάξης κ. ά.)
Ο καθένας είπε πράγματα για τα οποία νιώθει περήφανος.
Έκαναν την παρακάτω εργασία με το χεράκι τους.






 Το μεσημέρι συνεχίσαμε την ενασχόληση με το θέμα. Επειδή μου άρεσε πολύ η σύνδεση που έκανε η  ΒΑΛΙΑ με το παγόνι, όταν δούλεψε αυτό το μάθημα, το ίδιο έκανα και εγώ και την ευχαριστώ για την ιδέα. 
Είμαστε περήφανοι σαν τα παγόνια λοιπόν όταν...
Είδαμε στο INTERNET εικόνες παγωνιών. 
Είναι τόσο περήφανα για την θαυμάσια ουρά τους!


 Είδαμε μία ταινία στο you tube  με το μύθο του Αισώπου, "Το παγόνι και το κοράκι".


Κάναμε μία ομαδική εργασία. Κάναμε με τα χέρια μας παγόνια.

 Τα αφήσαμε να στεγνώσουν.
 Μόλις στέγνωσαν τα στολίσαμε και τα ζωγραφίσαμε για να γίνουν παγόνια.

 Είμαστε και μεις περήφανοι σαν κι αυτά για πολλά πράγματα που έχουμε πετύχει και που μπορούμε να κάνουμε.

 Κάναμε ένα μεγάλο παγόνι και στα φτερά του ο καθένας έγραψε κάτι για το οποίο είναι περήφανος.








 Κάναμε και τα ατομικά μας παγόνια.


Τα παιδιά δίπλωσαν χαρτί Α4 σε βεντάλια.
 Έκαναν τις βούλες που έχουν τα φτερά του παγονιού.
 Το δίπλωσαν...


Το έκανα στη μέση με συρραπτικό.
 Κόλλησα στις 2 άκρες 2 γλωσσοπίεστρα που είναι τα πόδια

 Έτοιμο το παγόνι μας!